Genereller kjøpsbetingelser

Retur og bytte

Ved retur eller bytte:

  1. Fyll ut «Angre- og bytteskjema» som fulgte med jeansene.
  2. Legg jeansene du returnerer sammen med «Angre- og bytteskjema» tilbake i emballasjen du mottok varene i og forsegl pakken godt.
  3. Fest returetiketten, som fulgte med jeansene du mottok, utenpå pakken og lever den på nærmeste post i butikk eller postkontor.
  4. Retur/bytte av varer til ordinær pris er gratis og retur av salgsvarer koster kr.90 hvis du velger å bruke ferdig returetikett.

Utfyllende informasjon finner du nedenfor.

Generelt

Ved å gjennomføre et kjøp av produkter fra Ylvia AS vil du automatisk akseptere våre kjøpsbetingelser. Ved å akseptere kjøpsbetingelsene, samtykker du også til bruk av informasjonskapsler og til at du har lest og akseptert vår personvernerklæring og vår informasjon vedrørende personopplysninger.

Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av produkter fra Ylvia AS til forbruker i Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender foreløpig ikke dit eller til utlandet.

Du vil få en ordrebekreftelse som bekreftelse på at ditt kjøp er utført. Det er ditt ansvar å gi oss riktige personopplysninger slik at vi kan sende deg ordrebekreftelsen og varene du har bestilt. Kontroller alltid at informasjonen i ordrebekreftelsen er korrekt.

Kjøpsbetingelsene kan endres, så les disse før hver handel.

Du må være 18 år for å handle i vår nettbutikk.  

Disse lovene regulerer forbrukerkjøp: Forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven. Ved å lese disse finner du mer informasjon om dine rettigheter og plikter.

Priser

Våre priser er i norske kroner og inkluderer gjeldende moms. Ved kjøp fra andre land vil det tilkomme skatter og avgifter etter gjeldende regler. Vi forbeholder oss retten til å endre våre priser og informerer om at vi kan ha ulike priser i nettbutikken, i butikk og på  eventer.

Ved spørsmål ta kontakt med kundeservice.

Frakt og levering

Vi leverer din pakke normalt innen 3-8 virkedager. Vår hovedtransportør i Norge er Bring og vi tar forbehold om at Bring sender som normalt. Skulle det oppstå en situasjon hvor vi er utsolgt for ett eller flere produkter i din bestilling kontakter vi deg snarest. Du har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering eller om vi ikke har den bestilte varen på lager. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ikke til utlandet.

Fast frakt er kr 49,-.

Du mottar en hentemelding per sms eller e-post om når og i hvilken lokale "post i butikk" eller postkontor pakken kan hentes. Bestilte varer som ikke blir hentet eller nektet mottatt vil bli returnert til oss og kunden vil bli belastet med kr 200,- for å dekke ekspedisjonsavgift for returfrakt og håndteringskostnader.

Ylvia AS står ansvarlig dersom varen blir borte eller skadet under vår transport. Ta kontakt med kundeservice om du ikke skulle motta din pakke og så løser vi dette sammen.

Bytte av varer

ORDINÆR PRIS: Ved bytte av varer til ordinær pris blir du ikke belastet for returfrakt eller ny forsendelse, med forbehold om at vi har den nye varen på lager. Ønsker du likevel å returnere varen etter å ha byttet belaster vi deg for kr. 49 per forsendelse/retur.

SALG: Vi bytter ikke salgsvarer. Du må da heller returnere varene du kjøpte og bestille nye varen i nettbutikken. Se informasjon om retur av salgsvarer nedenfor.

Det følger en ferdig utfylt returetikett med varen og du kan bruke den både ved retur og bytte av varer. Vi sørger for at vi enten refunderer deg rett beløp eller at du får rett beløp på din faktura. Se pris på retur av salgsvarer nedenfor.

Send pakken tilbake via ditt lokale postkontor/post i butikk (BRING).

Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon skjer innen 14 dager fra returen er registrert på vårt lager. Vær oppmerksom på at det kan ta inntil 20 dager før varen er registrert og du mottar pengene på konto.

En gyldig retur forutsetter at varen er i samme stand som da du mottok den, og alle merker og prislapper skal fortsatt sitte på.

 

Retur

Du returnerer din pakke i samme emballasje som du mottok den i. Du kan feste vedlagte returetikett utenpå pakken og levere den til nærmeste postkontor ellr post i butikk. Husk å forsegle pakken godt. Når vi mottar returen, håndterer vi denne og pengene vil bli refundert.

Vi har 14 dagers returrett i samsvar med kjøpsloven. Varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på.

Retur av ORDINÆRPRISVARER er gratis.

Retur av SALGSPRISVARER koster kr. 90,- hvis du ønsker å benytte deg av vedlagte returetikett. Vi trekker da fra dette beløpet på det du skal ha refundert. Dette er uansett om du returnerer salgsvarer alene eller sammen med ordinærprisvarer. Du kan velge å betale returen selv og da trekker vi ikke dette beløpet. Du kan også returnere varer direkte i vår butikk i Drammen.

Ved retur av et kjøp til nettbutikken får du beløpet du skal ha tilbake satt inn på den kontoen du benyttet ved betaling. Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon, skjer innen 14 dager fra returen er registrert på vårt lager. Vær oppmerksom på at det kan ta inntil 20 dager fra varen er registrert til du mottar pengene på konto.

Retur til vår nettbutikk gjelder kun varer som er kjøpt på www.ylvia.no. Ønsker du å returnere varer som er kjøpt på et event eller i butikk, så ta kontakt med kundeservice.

Reklamasjon

Vi sjekker hver enkelt vare før vi sender den ut. Likevel kan det forekomme feil eller mangler. Det kan også være at du oppdager dette etter bruk.

Du er som kjøper ansvarlig for å sjekke om produktet er uskadet når du mottar det. Dersom du oppdager feil eller mangler, må dette meldes til kundeservice så snart mulig. Send oss en e-post på hello@ylvia.no, eller ring oss på tlf. 93893020 for å få avtalt fri retur. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon, og ved heving av kjøp pga forsinket levering vil skje innen 14 dager.

Ved spørsmål, så ta gjerne kontakt med oss.

Reklamasjonsretten gjelder ikke ved vanlig slitasje eller hvis produktet er feilbehandlet.

Et denim stoff mister farge over tid og kan også farge av i både våt og tørr tilstand. Dette er en naturlig effekt av måten et denimstoff er innfarget på. Dette er ikke en grunn til reklamasjon eller erstatningskrav.

Kansellering av en ordre

Ønsker du å endre eller kansellere en ordre kan du gjøre dette dersom vi ikke har rukket å sende den ut enda. Er pakken sendt så må du hente den og returnere den på vanlig vis.

Kontakt kundeservice:

Telefon: 93 89 30 20

E-post: post@ylvia.no

Angrerett

Du som privatperson har en lovfestet 14 dagers angrerett via Angrerettloven ved handel i en nettbutikk. Dette er for at du skal ha mulighet til å prøve og se på produktet på lik linje med handel i en fysisk butikk. Er produktet brukt, vasket eller merkelapper er fjernet slik at verdien på varen er forringet vil Ylvia AS gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende redusert verdi.

Angreskjema følger enten med i pakken eller så blir det sendt til deg per e-post. Dette skal følge med det/de produktene du returnerer til Ylvia AS.

Varen må returneres uskadet i original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss. Handler du med Klarna vil du få en oppdatert faktura fra de med fratrekk for frakt og returkostnader i henhold til gjeldende satser.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).

Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Bilder og farger

Fargene på våre bilder, din skjerm og de faktiske plaggene kan variere. Vi kan ikke garantere en helt nøyaktig uttrykk, men tilstreber at våre bilder har en riktig og ekte gjengivelse av våre produkter. 

Tvist

Vi følger norsk rett ved tvister. Hvis vi ikke kan løse en tvist, kan saken av en av partene bringes inn for Forbrukerrådet.

Kundeservice:

E-post: post@ylvia.no

Telefon: +47 93 89 30 20

 

Ylvia AS

Nedre Eiker vei 8

3045 Drammen

Org. nr.: 819 392 242

 

Betaling

Klarna Bank AB

Sveavägen 46

111 34 Stockholm

Sverige

Klarna tilbyr følgende betalingsalternativ der betaling skjer direkte til Klarna:

Betal innen 14 dager: Betalingstiden er 14 dager fra utsendelse av varene. Vilkårene for betaling innen 14 dager vil du finne her: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/invoice_tc

«Klarna konto» er en kredittkonto som tilbys av Klarna og som gir låner muligheten til å kjøpe sine månedlige delbetalinger med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av den totale mengden av kreditt eller i samsvar med kassagodkjente forhold. For mer informasjon om «Klarna konto» inkludert generelle vilkår og Standard European Consumer Credit finner du her: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/account

Du finner mer informasjon om Klarna her: https://www.klarna.com/se/

og kan lese deres vilkår her: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/user

For å kunne tilby et sett med ulike betalingsmåter, må vi dele din personlige, kontakt- og bestillingsinformasjon med leverandøren av den respektive betalingstjenesten. Vi oppfordrer deg til å lese våre retningslinjer for personvern her: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy

Bruken av disse dataene blir styrt i samsvar med de gjeldende lover og Klarnas retningslinjer for personvern. Les mer om dette her: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy

VI tar også imot betaling via Stripe. Du kan lese mer om Stripe hos www.stripe.com