Generelle kjøpsbetingelser

Generelle kjøpsbetingelser

Ved retur:

  1. Fyll ut «Angreskjema» som fulgte med jeansene eller som du fikk sammen med ordrebekreftelsen.
  2. Legg jeansene du returnerer sammen med «Angreskjema» tilbake i emballasjen du mottok varene i og forsegl pakken godt.
  3. Fest returetiketten, som fulgte med jeansene du mottok, utenpå pakken og lever den på nærmeste post i butikk eller der du kan returnere via Bring/Posten.
  4. Retur av varer til over kr.1000 per stk. er gratis, retur av varer under kr.1000 per stk. koster kr.90 hvis du velger å bruke ferdig returetikett.
  5. Det er ikke mulig å bytte varer via nettbutikken. Isteden må du returnere produktet og så bestille nytt produkt i nettbutikken. Det vil gjøre at du raskere mottar jeansen du ønsker deg. Du kan selvfølgelig bytte varer i Showroomet i Drammen, også varer kjøpt i nettbutikken.

Utfyllende informasjon finner du nedenfor.

Generelt

Ved å gjennomføre kjøp av produkter fra Denim Destination AS vil du automatisk akseptere våre kjøpsbetingelser. Ved å akseptere kjøpsbetingelsene, samtykker du også til bruk av informasjonskapsler og til at du har lest og akseptert vår personvernerklæring og vår informasjon vedrørende personopplysninger.

Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av produkter fra Denim Destination AS til forbruker i Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender foreløpig ikke dit eller til utlandet.

Du vil få en ordrebekreftelse som bekreftelse på at ditt kjøp er utført. Det er ditt ansvar å gi oss riktige personopplysninger slik at vi kan sende deg ordrebekreftelsen og varene du har bestilt. Kontroller alltid at informasjonen i ordrebekreftelsen er korrekt.

Kjøpsbetingelsene kan endres, så les disse før hver handel.

Du må være 18 år for å handle i vår nettbutikk.  

Disse lovene regulerer forbrukerkjøp: Forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven. Ved å lese disse finner du mer informasjon om dine rettigheter og plikter.

Priser

Våre priser er i norske kroner og inkluderer gjeldende moms. Vi forbeholder oss retten til å endre våre priser og informerer om at vi kan ha ulike priser i nettbutikken, i butikk og på eventer.

Ved spørsmål ta kontakt med kundeservice.

Leveringstid

Normal leveringstid beregnes til 2-5 virkedager. Det kan ta 1-2 dager ekstra om pakken ikke kan leveres i postkasse og blir videresendt til hentested. Våre pakker sendes med Bring og vi tar forbehold om at de sender som normalt. Skulle det oppstå en situasjon hvor vi er utsolgt for ett eller flere produkter i din bestilling kontakter vi deg snarest. Du har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering eller om vi ikke har den bestilte varen på lager. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ikke til utlandet.

Leveringsvilkår

Alle våre ordre blir sendt via Bring eller PostNord. Du får enten pakken hjem i postkassen eller du mottar en hentemelding per sms eller e-post om når og hvor  pakken kan hentes. Bestilte varer som ikke blir hentet eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer informasjon under «Uavhentede pakker» nedenfor).

Retur

Du returnerer din pakke i samme emballasje som du mottok den i. Du kan feste vedlagte returetikett utenpå pakken og levere den til nærmeste Post i butikk. Husk å forsegle pakken godt. Når vi mottar returen, håndterer vi denne og pengene vil bli refundert. Normalt håndterer vi returer 1-2 ganger per uke.

Ved ferieavvikling, forretningsreise eller sykdom kan håndtering av returer bli noe forsinket. 

Vi har 14 dagers returrett i samsvar med kjøpsloven. Varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Merkelapper skal henge på.

Retur av varer til over kr.1000 per stk. er gratis.

Retur av varer til under kr.1000 per stk. koster kr.90 uavhengig om de returneres sammen med varer til over kr. 1000 per hvis du velger å benytte deg av vedlagte returetikett. Vi trekker beløpet fra det du skal ha refundert. Dette er uansett om du returnerer varen alene eller sammen med varer til en høyere pris. Du kan velge å betale returen selv og da trekker vi ikke dette beløpet. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Du kan også returnere varer direkte til showroomet i Drammen. Se åpningstider her: https://denimdestination.no/pages/showroom eller ta kontakt via hello@denimdestination.no 

Kansellering av en ordre

Ønsker du å endre eller kansellere en ordre kan du gjøre dette dersom vi ikke har rukket å sende den ut enda. Er pakken sendt så må du hente den og returnere den på vanlig vis. Kontakt kundeservice: E-post: hello@denimdestination.no

Angrerett

Du kan benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrerettsfristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angrerettsskjema følger enten med i produktet du bestilte eller med ordrebekreftelsen.

Varen må returneres uskadet i original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som da du mottok den. Merkelapper skal henge på. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet eksklusiv frakt- og returgebyr refundert dersom du har handlet med kort eller Vipps. Handler du med Klarna vil du få en oppdatert faktura fra de med fratrekk for frakt og returkostnader i forhold til våre satser.

Undersøkelsesplikt

Det er ditt ansvar å prøve jeansen på og bestemme deg for om du vil beholde den eller ikke før du tar av lapper og bruker jeansen. Ingen jeans er helt like og variasjoner kan forekomme på lengde, størrelse, passform, farge osv. selv om det er samme modell. Dette vil ikke godkjennes som reklamasjon.

Uavhentede pakker

Dersom du ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr.250 for å dekke våre kostnadene i forbindelse med den uavhentede pakken. For at Bring eller PostNord skal kunne sende deg hentemelding så er det ditt ansvar å legge inn riktig telefonnummer eller e-postadresse når du bestiller varen. Vi følger ikke opp uavhentede pakker.

Reklamasjon

Du er som kjøper ansvarlig for å sjekke om produktet er uskadet. Dersom du oppdager feil eller mangler, må dette meldes til kundeservice så snart mulig.  Send oss en e-post via hello@denimdestination.no for å få avtalt fri retur. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Du kan kun returnere varer fra Norge med unntak fra Svalbard og Jan Mayen. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon der kjøpet heves vil skje innen 14 dager etter at varen er mottatt av oss.

Bilder og farger

Fargene på våre bilder, din skjerm og de faktiske plaggene kan variere. Vi kan ikke garantere et helt nøyaktig uttrykk, men tilstreber at våre bilder har en riktig og ekte gjengivelse av våre produkter. Produktene vil også sitte ulikt på ulike kropper og uttrykket som er på bildene kan variere noe med uttrykket du føler når du prøver produktet.

Tvist

Vi følger norsk rett ved tvister. Hvis vi ikke kan løse en tvist, kan saken av en av partene bringes inn for Forbrukerrådet.

Kundeservice:

E-post: hello@denimdestination.no

Telefon: +47 93 89 30 20

 

Denim Destination AS

Nedre Eiker vei 8

3045 Drammen

Norge

Org. nr.: 819 392 242